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福音

分享人: Yang Hui-Jan
分享日期: 2021/11/06
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※在「心理學化」的福音主義中,恩典只不過是在「自我」的外圍動工,我們自己先完成了大部份,而恩典只不過是完成剩餘的那部分而已。人不相信有原罪,宣告:「人在出生時,既不善也不惡,漸漸長大以後,他們在這兩者之間作選擇。」這種選擇並不會受到罪的引誘與誤導,這完全是一個「選擇」問題而不是「本性」的問題。
這種「自我主義」使人作自己的主人。它鼓勵我們更多思考自身及自我問題,更糟的是一切出於自尊。論及自我的語言,雖然它表面有一道技巧性的光環,卻是一條虛假的道路、一條死胡同。因此,自我運動想醫治一些內心的傷痛,但這些傷痛實際上只有神能夠醫治。
In "psychological" evangelism, grace only works on the periphery of the "self." We ourselves complete most of it first, and grace only completes the remaining part. People do not believe in original sin and declare: "When people are born, they are neither good nor evil. As they grow up, they choose between the two." This choice will not be tempted or misled by sin. This is completely It is a question of "choice" rather than a question of "character".
This "egoism" makes people their masters. It encourages us to think more about ourselves and our problems, and whats worse is that everything is out of self-esteem. When it comes to "self" theory, although it has a technical halo on the surface, it is a false road and a dead end. Therefore, the self-exercise wants to heal some inner pains, but these pains are actually only healed by God.
「心理的」伝道では、恵みは「自己」の周辺でのみ機能します。 私たち自身が最初にそのほとんどを完了し、恵みは残りの部分のみを完了します。 人々は原罪を信じず、「人は生まれたとき、善でも悪でもありません。成長するにつれて、どちらかを選びます」と宣言します。 この選択は、罪によって誘惑されたり誤解されたりすることはありません。 これは完全に「性格」ではなく「選択」の問題です。
この「エゴイズム」は人々を彼らの主人にします。 それは私たちが自分自身と私たちの問題についてもっと考えることを奨励します、そしてさらに悪いことはすべてが自尊心から外れているということです。 「自己」理論となると、表面には技術的なハローがありますが、それは誤った道であり行き止まりです。 したがって、自己運動はいくつかの内面の痛みを癒したいと思っていますが、これらの痛みは実際には神によってのみ癒されます。

※聖經的教導是:上帝的恩典透過基督,為我們提供那人們根本無法提供的愛。
人應當得蒙赦免的並不只在於我們的「所做」,也在於我們的「所是」;並不僅在於我們的「罪行」,也在於我們的「罪性」;並不僅在於我們的「選擇」,也在於我們選擇「什麼」來代替神。
The Bible teaches that Gods grace through Christ provides us with love that people simply cannot provide.
People should be forgiven not only in what we do, but also in what we are; not only in our "crimes" but also in our "sinful nature"; and not only in our "choices" It also lies in our choice of "what" to replace God.
聖書は、キリストを通しての神の恵みは、人々が単に提供できない愛を私たちに提供すると教えています。
人々は私たちがしていることだけでなく、私たちが何であるかについても許されるべきです。 私たちの「犯罪」だけでなく、私たちの「罪深い性質」においても。 そしてそれは私たちの「選択」だけでなく、神に取って代わる「何」の私たちの選択にもあります。

※「自我」是我們在心理學世界中思考自己的方式。人的「本性」則是我們如何在倫理世界中來認識自己,正如「按神形象」所認識的那樣,這是在神的世界中思考自己的方式,「認識神」才能「認識自己」。
"Self" is the way we think about ourselves in the psychological world. The "nature" of human beings is how we know ourselves in the ethical world. Just as we know ourselves in the image of God, this is the way to think about ourselves in the world of God. Only by "knowing God" can we "know ourselves".
「自己」は、心理的な世界で私たちが自分自身について考える方法です。 人間の「性質」は、私たちが倫理的な世界で自分自身を知る方法です。 私たちが神のかたちで自分自身を知っているように、これは神の世界で自分自身について考える方法です。 「神を知る」ことによってのみ、私たちは「自分自身を知る」ことができます。

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